Cum a accelerat criza sanitara adoptarea tehnologiei in procesele de resurse umane.

Pandemia a produs o schimbare la nivel strategic în companii, în sensul că rolul liderilor de HR a devenit mai important ca niciodată. Toate măsurile pe care managerii de HR le-au luat, aproape peste noapte, pentru a organiza munca de acasă, pentru a crea proceduri de comunicare la distanță, astfel încât să nu se blocheze fluxurile de muncă, sunt provocări cărora oamenii de HR au fost obligați să le facă față în intervale foarte scurte de timp, să le adapteze și implementeze practic din mers. În noile contexte și cu aceste noi responsabilități pe umeri, liderii de HR au devenit un real partener de business.

Ce a schimbat efectiv pandemia în strategiile companiilor, dar și cum va fi modelat rolul viitorului lider HR sunt doar două dintre subiectele pe care le-am supus dezbaterii în cadrul unui dialog purtat, zilele trecute, cu Aurelian Chitez, Director Vânzări Romanian Software.

Recrutarea, contractele de muncă, concedierile, cândva atribuțiile cele mai importante ale unui om de HR, sunt acum departe în urmă. Criza a adus provocări și responsabilități noi, cu un spectru mult mai larg, punând efectiv acești specialiști în prima linie a unui business. Cum a transformat, de fapt, pandemia organizațiile și departamentele lor de resurse umane?

În primul rând, liderii de HR au fost implicați și în luarea deciziilor de business atunci când companiile au activat “planul de criză”. Apoi, s-au schimbat prioritățile, iar companiile s-au concentrat mai mult pe relația cu angajații și au făcut eforturi pentru a le crea un spațiu de lucru plăcut, în care să se simtă în siguranță, aproape de colegi, motivați și implicați. De aici și nevoia de a investi în instrumente digitale care să le asigure o comunicare eficientă, acces la informații legate de documente personale, beneficii/sporuri sau asigurări medicale.

Romanian Software s-a implicat activ pentru a sprijini aceste companii și a lansat, în plină pandemie, noi aplicații care facilitează interacțiunea companiei cu angajatii care lucrează remote sau care ajută organizațiile să planifice și să gestioneze munca de acasă. Sunt funcționalități care completează suita de aplicații din platforma colorful.hr, care automatizează și optimizează procesele cheie de resurse umane: bugetare, recrutare, administrare de personal, pontaj electronic, salarizare, training, evaluarea competențelor, spațiul personal al angajatului, comunicare internă, managementul documentelor.

Ținând cont de evoluția ultimelor luni și de perspectivele de viitor, care credeți că ar trebui să fie principala prioritate a managerilor de resurse umane?

Grija pentru oameni. Companiile au trecut, și încă trec, prin schimbări importante din cauza pandemiei, astfel că principala lor preocupare ar trebui să fie atenția pentru angajați. În fond, ei sunt cea mai importantă resursă, de care depinde viitorul unui business. Aici, rolul HR-ilor este să îi ajute pe oameni să se simtă în siguranță la job sau să îi susțină să rămână implicați și conectați, dacă lucrează de acasă. La aceste nevoi, cel mai bine răspund instrumentele digitale care, pe de o parte, reduc interacțiunile față în față și îi ajută pe oameni să mențină distanța socială, iar pe de alta, optimizează considerabil procesele de lucru.

Din experiența ultimelor luni, vă pot spune că organizațiile care s-au adaptat cel mai bine “noii realități” sunt cele care au investit în tehnologie și în servicii de HR, care le-au permis să nu își întrerupă activitatea și să își continue planurile de business. Lucrăm cu companii care au ales un mixt de soluții software și servicii precum externalizare a salarizării și administrării de personal, recrutare sau consultanță legislativă.

Ce trenduri în HR tech s-au accelerat în perioada pandemiei?

În primul rând, munca remote a impus un ritm mai rapid de adoptare a soluțiilor software în companii. Astfel, organizațiile au implementat cu celeritate tehnologii care să le ajute să administreze proiectele angajaților, să le organizeze timpul de lucru și zilele libere.

De asemenea, au câștigat teren aplicațiile de comunicare internă corporate și platformele de e-learning. Toate aceste instrumente au creat un spațiu de coworking, care i-a stimulat pe angajați să fie activi și să se implice în proiecte de învățare și dezvoltare.

O altă tehnologie care s-a impus în perioada pandemiei este asistentul virtual de HR, care preia o parte din task-urile specialiștilor HR și care interacționează cu angajații ori de câte ori au nevoie de informații.

Odată cu salariații, s-au mutat în online și departamentele de resurse umane. Astfel, a crescut interesul pentru platformele de HR în cloud, așa cum este colorful.hr, care integrează soluții software precum recrutare, onboarding, pontaj, salarizare, evaluare sau spațiul personal al angajatului.

Cum îmbină companiile lucrul de acasă cu nevoia de coordonare a echipelor? Sunt companiile mai pregătite să își automatizeze procesele pentru a oferi un mediu de lucru digitalizat?

Companiile sunt pregătite pentru automatizare și digitalizare, pentru că au învățat să aibă încredere în tehnologie, după ce au văzut avantajele de a lucra cu soluții inovatoare. Lucrurile au evoluat mult din momentul declanșării pandemiei și până acum. Inițial, nesiguranța managerilor era legată de cum o să-și coordoneze echipele de la distanță; între timp soft-urile au rezolvat această dilemă. Acum, nivelul de încredere în soft-uri a crescut, astfel încât companiile le adoptă pentru a răspunde unor nevoi care țin de bunăstarea angajaților și employee experience. Noi vom continua să susținem companiile care vor să investească în digitalizare și vom răspunde nevoilor departamentelor de HR prin dezvoltarea de noi aplicații care să le eficientizeze procesele de lucru.

Sursa – www.revistacariere.ro

Share on facebook
Share on linkedin