57% dintre companiile mici si medii au inregistrat anulari ale comenzilor sau contractelor din cauza pandemiei, iar pentru 35% dintre IMM-uri, pandemia a avut un impact semnificativ asupra cererii si veniturilor. Datele sunt extrase dintr-un studiu Vodafone, la care au participat 1.200 de organizatii din mai multe tari europene. Cercetarea a analizat modul in care digitalizarea a stat la baza rezilientei IMM-urilor, de la inceputul crizei sanitara si pana in iulie 2020.
Companiile mici si medii care au accelerat digitalizarea in timpul pandemiei au avut cele mai mari sanse de a identifica noi oportunitati de business. Studiul citat arata ca organizatiile cu cel mai mare nivel de digitalizare au avut de doua ori mai multe oportunitati decat cele cu un nivel mai mic de digitalizate.
In ciuda eforturilor de automatizare, IMM-urile au intampinat probleme in adoptatea serviciilor digitale. Astfel 73% dintre IMM-uri au declarat ca au avut dificultati cu implementarea noilor tehnologii, integrarea cu tehnologiile existente si cu procesele de business, migrarea de la vechile sisteme si retragerea vechilor tehnologii, mai arata studiul citat. De asemenea, 51% dintre IMM-uri au declarat ca au avut dificultati in a identifica solutiile software potrivite si a gasi furnizorul potrivit. 29% dintre companiile mici si mijlocii au mentionat costul investitiilor in digitalizare ca fiind un obastacol atunci cand au luat in calcul aceste transformari.
Unul dintre beneficiile transformarii digitale este acela ca le permite companiilor sa gaseasca solutii la provocarile curente si sa inoveze pentru a se dezvolta. Iar intr-o economie care si-a aratat vulnerabilitatile in fata crizei sanitara, automatizarea reprezinta cheia pentru redresarea economica pe scara larga. In acest context, guvernele au un rol important pentru a sprijini accelerarea digitalizarii IMM-urilor, cu beneficii economice si sociale pe termen lung.
Iata cateva dintre politicile care le-au permis IMM-urilor sa ramana reziliente in timpul crizei sanitare: acces gratuit sau costuri reduse la instrumente si servicii digitale; granturi si vouchere; resurse informationale online; programe de training si sprijin direct.
Sursa – www.colorful.hr