Ce este un manager si cum poti fi unul bun, daca esti incepator

Rabdare, adaptabilitate, atentie la detalii, consistenta si coerenta in decizii si actiuni, astfel incat compania la care lucrezi sa aiba profit, iar echipa pe care o conduci sa aiba incredere deplina ca, daca te urmeaza, va iesi cu bine din orice situatie, chiar daca nu va fi usor deloc si unele lucruri nu se vor putea rezolva multumind pe toata lumea. Asa s-ar putea descrie, pe scurt, misiunea unui bun manager.
Cum ai putea fi un manager placut si eficient, daca esti la inceput de drum? Este o intrebare dificila pentru oricine se afla pentru prima data intr-o astfel de postura si la care iti raspundem, in cele ce urmeaza, ca sa poti face fata, cu succes, provocarilor managementului modern.

Cum se defineste un manager bun

Ce este un manager si cum poti fi unul bun, daca esti incepator - Office Direct

Mai ales cand te afli la inceput de drum, este important sa cunosti care sunt calitatile si abilitatile care definesc un manager bun, ca sa stii ce repere ar trebui sa-ti iei. Iata care sunt cateva dintre conceptele de baza, in acest sens:

planificarea – construirea unei strategii pe termen mediu si lung, pentru ca obiectivele pe care ti le propui sa fie si indeplinite; este important sa fii organizat si sa comunici transparent cu oamenii din echipa ta; in acest sens, poti utiliza diverse sisteme de afisare, de la cele fizice, la cele electronice, pentru a-ti expune cat mai clar si ordonat ideile;   

Descopera oferta noastra de SISTEME DE AFISARE si prezinta-ti organizat ideile si planurile pe termen mediu si lung, astfel incat fiecare membru al echipei sa inteleaga bine ce iti propui sa faci!


organizarea – desemnarea de atributii, identificarea resurselor (umane si materiale), obtinerea acestora si alocarea lor eficienta; pentru ca totul sa fie foarte clar, construieste o schema si evidentiaza rolul fiecaruia cu sageti, culori diferite (fiecarui om ii poate reveni o anumita culoare), stickere, post-it-uri; prezinta-le oamenilor informatiile pe suport fizic, face to face, si mai apoi salveaza totul in format digital;

Descopera oferta noastra de MARKERE PENTRU FLIPCHART SI WHITEBOARD si evidentiaza conceptele importante din strategia ta!
 
– directia – un manager este eficient atunci cand se implica in proiecte, nu cand sta deoparte si da ordine; este esential sa-ti motivezi oamenii si sa le acorzi asistenta necesara;
– controlul – controlul se refera la coordonare, folosindu-te de instrumente de masurare si de organizare; monitorizeaza progresul facut, seteaza standarde pentru evaluarea performantei echipei, adapteaza planificarea, organizarea, directiile pe care le dai, in functie de nevoile care apar pe parcurs.

Cum sa te faci placut, daca esti un manager incepator

Ce este un manager si cum poti fi unul bun, daca esti incepator - Office Direct

Cand te afli pentru prima data in postura de manager, exista un entuziasm lesne de inteles, dar si teama de a nu gresi profund in abordarea pe care o ai. Un manager are un dublu rol: administrativ si de leader. Din punct de vedere administrativ, poti rezolva lucrurile prin eficienta in planificare, organizare, directionare si control. In schimb, a fi un leader bun, adica sa fii si placut, nu doar eficient, printre altele, este ceva mai complicat. De aceea, ti-am pregatit, mai jos, un scurt ghid al managerului incepator:

– schimba-ti perspectiva – odata ce ai devenit manager, focusul tau trebuie sa fie echipa; informeaza-te despre problemele care exista si incearca sa le rezolvi cat mai repede; asigura-le oamenilor conditii optime de munca, de la echipamente performante, pana la produse ergonomice, care sa-i ajute sa-si desfasoare activitatea mai bine; afla ce ii motiveaza si ce isi doresc sa faca in cadrul companiei sau al proiectului pe care il coordonezi;

Descopera oferta noastra de PRODUSE ERGONOMICE si asigura-te ca fiecare membru al echipei tale are conditii de lucru cat mai bune!

– invata constant
– unele companii ofera training special pentru managerii incepatori, dar nu te limita la acest proces de induction; citeste, cauta permanent resurse, cursuri, conferinte care sa te ajute sa devii un manager cat mai bun;
– comunica transparent – asigura-te ca toti membrii echipei stiu de ce ai luat o anumita decizie, cere-le parerea deschis despre subiectele importante, arata-le ca initiativele lor sunt esentiale, da feedback constructiv cand apar disfunctionalitati si transforma fiecare succes intr-un motiv de celebrare a meritelor intregii echipe;
– fii un model de comportament – adopta o atitudine pozitiva, fii onest, ia decizii ferme atunci cand este nevoie, dar fara sa lasi impresia ca impui ceva; implica-te, pentru a putea cere si celorlalti sa faca la fel ca tine.

Ce solutii poti avea pentru sistemul de lucru remote

Ce este un manager si cum poti fi unul bun, daca esti incepator - Office Direct

Una dintre cele mai mari provocari ale unui manager incepator este nevoia tot mai acuta a companiilor, dar si a angajatilor de a adopta un sistem de munca remote care sa permita, pe de-o parte, reducerea cheltuielilor cu resursele, dar si un program de lucru flexibil si autonomie, pe de alta parte. Acesta vine la pachet cu o serie de probleme, cum ar fi lipsa interactiunii fizice, accesul greoi la informatii si resurse, izolare sociala, puterea de concentrare scazuta. Pentru toate acestea exista solutii eficiente pe care le poti adopta, cum ar fi:

– stabileste intalniri zilnice de verificare – dimineata, la pranz si seara, organizeaza intalniri online, de 10-15 minute, cu toata echipa si vezi care este statusul taskurilor pe care fiecare om le are; identifica problemele si rezolva-le rapid;
– foloseste instrumente eficiente de comunicare – comunica permanent cu echipa si in afara intalnirilor de verificare; daca ai constatat ca exista o problema punctuala, organizeaza intalniri restranse cu oamenii implicati; foloseste display-uri de prezentare, slide-uri digitalizate si orice alte mijloace pentru ca ideile tale sa fie mai usor de parcurs si de retinut;

Descopera oferta noastra de DISPLAY-URI DE PREZENTARE si alege modelul potrivit pentru a-ti comunca eficient ideile atunci cand coordonezi echipa in sistemul de lucru remote!

– demonstreaza ca esti o persoana flexibila
– in sistemul de lucru remote, pot exista anumite intervale orare in care oamenii din echipa sa munceasca in functie de nevoile lor; atat timp cat isi fac treaba eficient si sunt disponibili cand apar situatii urgente, fii flexibil;
– incurajeaza interactiunea remote – organizeaza team building-uri remote, activitati pe care oamenii sa le faca online in acelasi timp, dar si intalniri relaxante, in care sa existe interactiune, chiar daca nu fizica.

Cum gestionezi eficient situatiile de criza

Ce este un manager si cum poti fi unul bun, daca esti incepator - Office Direct

Daca vrei sa fii un manager bun, chiar daca esti la inceput de drum, incearca sa asiguri echilibrul psihic si fizic al echipei si in situatiile de criza, care pot avea cauze multiple si care nu sunt usor de gestionat. Ele, insa, apar inevitabil si, in continuare, sunt cateva aspecte importante de care e bine sa tii cont, ca sa faci fata cu succes unei astfel de provocari:

– controleaza-ti emotiile si actioneaza rational – oricat de dificila ar fi situatia, nu te concentra asupra gravitatii ei, ci asupra solutiilor; pentru aceasta, primul pas este sa identifici, impreuna cu echipa, care sunt cauzele; apoi, construieste o strategie si comunica deschis care este planul de actiune;
– desemneaza persoanele responsabile – nu lasa nimic la voia intamplarii; in functie de abilitatile si pregatirea profesionala a fiecarui membru din echipa, desemneaza responsabili cu indeplinirea pasilor din planul de actiune stabilit;
– respecta deadline-urile – monitorizeaza, supervizeaza si acorda sprijin (resurse) pentru rezolvarea tuturor actiunilor, la timp;
– adapteaza planul din mers – daca lucrurile nu merg asa cum ti-ai propus, cauta solutii pentru adaptarea planului din mers si comunica-le oamenilor cauzele si de ce e important sa se focuseze asupra noilor solutii.

Retine ca un manager bun intelege ca munca lui nu este despre el insusi, ci despre echipa si despre performantele si esecurile pe care oamenii le pot avea, sub coordonarea lui. Nu este un drum usor de parcurs, dar daca tii cont de anumite aspecte, cum sunt si cele de mai sus, vei reusi sa fii un manager apreciat, chiar daca esti incepator.

Sursa – www.officedirect.ro

Share on facebook
Share on linkedin